Skip to content

Nowoczesna architektura : OMA prowadzi konkurs Pont Jean-Jacques Bosc w Bordeaux

1 miesiąc ago

365 words

OMA, Artefactory, urzędnicy Fransa Parthesiusa wybrali projekt OMA.
jako jeden z dwóch finałowych projektów międzynarodowego konkursu Pont Jean-Jacques Bosc w Bordeaux we Francji.
Rozciągając się nad rzeką Garonne, projekt OMA ma na celu ponowne przemyślenie obywatelskiej funkcji i symboliki mostu XXI wieku poprzez zaprojektowanie multimodalnej platformy, która pomieści wszystkie wydarzenia w mieście.
Chcieliśmy zapewnić najprostsze wyrażenie.
najmniej techniczne, najmniej liryczne, prymitywne rozwiązanie konstrukcyjne.
stwierdził Clement Blanchet, architekt projektu pracujący razem z Remem Koolhaasem.
Ta prostota pozwoliła nam stworzyć hojną platformę dla pieszych i programów publicznych, a także elastyczność w dostosowywaniu przyszłych potrzeb różnych rodzajów ruchu.
Więcej z opisu projektu po przerwie.
Oprócz tradycyjnych fascynacji stylistyką i osiągami technicznymi, OMA próbowała zaprojektować most w stylu XXI wieku, wykorzystujący najnowocześniejsze techniki w celu stworzenia współczesnego bulwaru.
Platforma o szerokości 44 metrów i długości 545 metrów jest rozciągnięta poza wodę po obu stronach, tworząc płynne połączenie z lądem.
Most łagodnie opada, pozwalając na łatwy deptak, a jednocześnie zapewniający niezbędne odprawy dla łodzi znajdujących się pod spodem.
Każdy rodzaj ruchu.
samochody, RBD (tramwaj / autobus), rowery.
ma własną ścieżkę i jest zaprojektowany tak, aby sprostać zmieniającym się potrzebom pojazdów.
Zdecydowanie największy pas poświęcony jest pieszym.
.
OMA, Artefactory, Frans Parthesius Most został zaprojektowany w celu połączenia z sąsiadującym projektem przebudowy miejskiej St.
John Belcier.
Próbuje także zunifikować różne warunki dwóch brzegów Garonny: od prawego brzegu, ściśle wyrównany na łące obsadzonej topolą, do miejskiego krajobrazu lewego brzegu, ma na celu rozwiązanie podwójnego wyzwania aury i wydajności w środowisko przesiąknięte historią.
.
OMA, Artefactory, Frans Parthesius Ostateczna decyzja pomiędzy projektami OMA i Dietmara Feichtingera zostanie podjęta w grudniu tego roku, a most zostanie ukończony w 2018 roku.
OMA, Artefactory, Frans Parthesius Projekt został opracowany we współpracy z inżynierami WSP, architektem krajobrazu Michelem Desvigne, a także z konsultantem EGIS i agencji projektowej Lumi.
Res Studio.
[hasła pokrewne: MAKIJAŻ PERMANENTNY METODĄ WŁOSKOWĄ, styropian spadkowy, blachodachówka gontopodobna ]

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówka gontopodobna MAKIJAŻ PERMANENTNY METODĄ WŁOSKOWĄ styropian spadkowy